Sommar!

 
Tjena snyggingar!

Vet ni en sak? Jag älskar sommaren. Det är den absolut bästa tiden på åren ihop med vinter, vår och kanske höst. Jamen jag vet, det där är ju hela året. Jag älskar det! Jag älskar ju allt, det är sån jag är.
 
 
Eller... ALLT kanske är att ta i. Jag älskar INTE kloklippning, duschen, att vara ensam... och andra hanhundar. Det älskar jag verkligen inte. Fast jag brukar tänka att det finns någonting positivt med det mesta. Kloklippning brukar leda till en jättenöjd matte som matar mig med godis, duschen brukar leda till en jätteglad matte med busig handduk, att vara ensam... den är tuff... men det positiva är att efter att jag har varit ensam så kommer någon hem och bättre än det finns faktiskt inte. Andra hanhundar däremot... de borde ju inte få finnas faktiskt. Åtminstone inte i mitt område. Det räcker gott och väl med mig.
Men en sak kom jag på nu som kan vara positiv med dem, och det är att rätt vad det är så kan de bli av med kulorna och då är de faktiskt de bästa lekkamraterna man kan önska sig. Som den där Tyson till exempel. Tuff grabb det där, tål lite hårdare tag i leken, men bryr sig liksom inte om att tävla med mig om tikarna. Jag får dem säger han. Det är toppen!
 
 
Som ni ser på bilderna har jag tagit årets första dopp. Det var en varm dag i helgen som hela familjen åkte och käka glass och då fick jag bada. Jag kastade mig ut i vattnet och började simma direkt. Det är så kul!
 
 
Efter badet åkte vi hem och jag och matte gick till ängen för att jag skulle få torka lite. Jag frös väldigt efter en stund i vattnet så det var skönt att få springa lite värme i benen igen. Den där mojängen som jag har runt magen, det är en finurlig leksak som matte har satt ihop av två gummislangar hon hittade hemma hos mattefar och mattemor på landet. Den glider så fint i liften när hon kastar den. Men den är krånglig att bära hem, för den är så stor så jag liksom snubblar in i den och rätt var det är så hänger den runt magen.
 
 
Jag tycker det är jätteroligt att springa och hämta saker åt matte. Hon kastar iväg dem och jag springer och hämtar. Men hon är lite ledsam för hon brukar bara kasta tre gånger, sen får jag roa mig själv. Jag blir "för mycket" annars, säger hon. Som om JAG kunde bli för MYCKET? Ju mer av mig desto bättre, brukar jag tänka.
 
 
Jahopp. Det var allt för den här gången. Men kolla in nästa avsnitt, för där hänger jag med världens sötaste tjej. Jag ÄLSKAR henne!
 
 
TJOHEJ!

Kommentera här: